In weekend speram sa skiem pe undeva pe la Ranca, dar am ajuns la Alba Iulia.

Daca am fi vrut iarna asta sa il imitam pe Schumacher si sa o punem de o coma pe partie nu am fi avut prea multe oportunitati in Romania, din cauza vremii. Asa ca ne-am imbarcat in masina si am decis sa facem un city break la Alba Iulia.

Bucuresti  – Alba Iulia prin Valea Oltului

Sa va povestesc pe scurt de pe drum. Pe vremea lui Geo Bogza sigur nu erau atatea TIR-uri si gauri pe Valea Oltului, ca nu mai descria el Oltul in sapte trepte existentiale succesive  :-D. Atat de multe TIR-uri am intalnit incat am avut senzatia in repetate randuri ca aud in masina „Colega, radar ceva?„, desi nu posedam o statie.

Am oprit la o benzinarie dupa Calimanesti-Caciulata pentru odihna, cafea, gustari si altele. M-a lovit inventivitatea si mi-am curatat telefonul de praf la un uscator de maini din baie  😆 . Rog troll-ii sa se abtina si sa nu rateze sansa de a ramane filozofi.

Am folosit autostrada A1 si de la Sibiu incolo, dar cand incepe sa-ti placa se termina. Mare pacat!

Cetatea Alba Carolina – Traseul celor 3 fortificatii

In Alba Iulia nu sunt prea multe de vazut. Ba, daca stranuti si mergi cu peste 60 de km/h, pierzi centrul orasului. Dar are ceva ce multe orase din Romania si-ar dori sa aiba, o cetate superba. Cetatea Alba Carolina a fost construita in secolul  al XVIII-lea pe locul unde initial a existat un castru roman. Sunt si acum cateva ruine din el.

Initiativa construirii cetatii de astazi apartine pricipelui Eugeniu de Savoia, povestea ei incepand in anul 1711. Povestea este lunga, dar ce se vede astazi este cu adevarat demn de laudat. Cu ajutorul unei finantari si dupa vreo 3 ani de munca, cetatea arata impecabil si ofera un loc placut atat pentru oamenii din oras care isi plimba copii, rolele si bicicletele cat si pentru turisti.

Citește și:  Am fost la Kanpai din nou. Cu ce ne-am ales?

Traseul celor 3 fortificatii (care cuprinde si cetatea) se poate face contra modestei sume de 10 RON intre orele 10:00 – 17:00, de vineri pana duminica. In cetate si proximitate exista, spre surprinderea noastra, mai multe oportunitati de umplerea timpului: echitatie, terase in aer liber, spectacol cu salve de tun (sambata la pranz). Pentru cei mai pretentiosi exista in interiorul cetatii si un hotel de 5 stele, Hotel Medieval.

Plimbandu-ne prin cetate am fost rugati la un moment dat sa aparem intr-un videoclip, varianta de Alba Ilia a deja binecunoscutului videoclip pus la cale de Pharrell Williams si complicii lui. Am refuzat si acum ne pare rau. Iata cum a iesit!

Nu stiu daca v-am convins, dar daca ajungeti in Alba Iulia cetatea este imperios necesar sa o vizitati. Pentru simplu fapt ca merita!

Sibiu

La intoarcere ne-am oprit la Sibiu pentru o plimbare prin soarele placut al amiezii si un pranz linistit. Sibiul de Revelion a fost cam pustiu pare-se. Noi l-am gasit mai agitat, poate si datorita vremii numai buna de iesit la plimbare prin cele doua piete din centrul vechi.

Dupa ce am dat o tura la pas prin Piata Mare si am urcat 7 etaje in Turnul Sfatului (sec al XII-lea) de unde am facut niste poze de vis cu Muntii Fagaras la orizont, ne-am oprit in Piata Mica sa pranzim la Go In. Un fel de pizzerie-pub foarte placuta cu un chelner ca sucul de fructe proaspat stoarse, adica 100% natural. Daca nu ne-ar fi fost foame odata ajunsi acolo sigur ne-ar fi facut pofta de mancare cu televizoarele date pe TV Paprika (mi s-a parut o buna stategie). Preturile nu sunt de speriat.

Cu burtile pline si bacsisul dat pe merit, am plecat cu regret ca weekendul are numai doua zile, spre Bucuresti. TIR-urile ne-au urmarit pana aproape in Militari, jur!