Heineken la 140 de ani sau cum a reusit berea sa-i adune pe Botezatu, Laura Cosoi si Adela Popescu la biblioteca

Ieri, aproape ora 20:00. Parcarea Bibliotecii Nationale gemea de masini. Niste lumini verzi incalzeau un pic cladirea care adaposteste peste 12 milioane de carti. Inauntru forfota mare. Si volumele parca erau putin uimite de atata zgomot. Mai niciodata nu vine multa lume sa le viziteze mai ales de cand toti suntem atat de smart incat hartia pare o biata amintire a unor vremuri apuse.

Catalin Botezatu, intr-un costum inchis la culoare si cu dungi galbene zambeste la camere. Alaturi de el ceva vreme a stat Iulia Vantur. Pe langa ei a trecut subtil Virgil Iantu. La stanga, statea aratand senzational, Laura Cosoi. Mai in spate erau Giulia si sotul ei. La o alta masa, Adela Popescu cu Radu Valcan. Intr-o rochie galbena, zambea JoJo. Putin mai in spate era si fosta sotie a lui Radu Valcan. A venit si Alexandra Ungureanu. Discret, Dan Sucu, patronul Mobexpert si sotia lui s-au retras. Erau si doi batranei care vazand atat lume au indraznit si ei sa intre in biblioteca cu ganduri probabil la ceva gratuit. Deh, obisnuita de saracie si de pomeni electorale. Nu au fost lasati sa intre pentru ca nu aveau invitatie.

Practic, aseara toata lumea buna din showbiz a schimbat centrul mondenitatii din Fratelli cu Biblioteca Nationala pentru o bere, pentru Heineken. Motivul? 140 de ani de traditie pornita de la un experiment transformat ulterior intr-un fenomen global.

Pentru a scoate in evidenta acest lucru, Heineken a organizat in interiorul bibliotecii cinci spatii de interactiune cu oaspetii sai. Fiecare spunea un mesaj despre lucrurile care au contribuit la construirea brandului. Intr-o camera cei care aveau curiozitatea se puteau transforma pentru scurt timp in DJ. Unde este muzica tare, de obicei este si bautura si mai tot timpul este si bere. In alta camera  puteai calatori cu ajutorul unui Ipad in toate colturile lumii, acolo unde Heineken avea o poveste buna de spus. Muzica si caracterul global sunt doua caracteristici comune ale brandului. Fotbalul este poate cel mai important vector de imagine al Heineken asa ca nu putea lipsi un spatiu unde cei care au vrut si-au putut testa abilitatile de marcator de la 11 metri, mai ales in plina desfasurara a Champions League. Marturisesc ca m-a batut Rox. De doua ori. Pentru ca de multe ori este nevoie si de putina magie, un numar cu carti de joc era pus la dispozitia curiosilor. In cea de-a cincea camera era pusa in scena o mica piesa de teatru in care s-a incercat reconstituirea experimentului prin care a inceput totul acum 140 de ani.

Poate ca party-ul ar fi iesit mai bine daca nu era proiectat un film de peste o ora pus intre finalizarea prezentarilor si inceputul petrecerii propriu-zise.

Spre 23:00 am plecat. Vedetele au plecat inaintea mea pentru ca actul de prezenta nu dureaza mult. La final mai ramasesera cateva zeci de oameni si 12 milioane de carti care inca nu-si putea crede copertilor ca in ceas de noapte atata lumea inca mai era la biblioteca.

Pentru cine nu stie, lucrarile la Biblioteca Nationala au început în 1986, dupa Revolutie acestea fiind sistate. Timp de 20 de ani, structurile inaltate inainte de 1989 au fost conservate, biblioteca devenind un loc numai bun pentru turnarea filmelor de groaza sau pentru exprimarea artei prin graffiti. In martie 2010 lucrarile au fost reluate si au fost finalizate undeva la finalul anului 2011 dupa o investitie de circa 100 de milioane de euro.

Poate ca o astfel de investitie ar merita mai multe petreceri, macar asa sa afle lumea ca in mijlocul Bucurestiului stau oranduite milioane de carti. Si daca tot s-a dat drumul la petreceri, poate ca nu ar fi fost rau ca pe langa sticla de bere rece Heineken, toti oamenii veniti acolo sa aiba si posibilitatea realizarii unui abonament pe loc la biblioteca. S-ar fi bucurat si cartile acelea de vizitatori si ar fi avut o impresie mai buna despre sine si oamenii adunati acolo. Si poate cativa dintre ei ar fi revenit cu drag chiar si fara atractia unei beri reci, dar avand in minte ca pe langa fotbal si muzica, Heineken le-a facut cunostinta si cu 12 milioane de carti. O companie destul de selecta, as spune. Mie unul mi-ar fi facut placere.

3 thoughts on “Heineken la 140 de ani sau cum a reusit berea sa-i adune pe Botezatu, Laura Cosoi si Adela Popescu la biblioteca”

  1. Din nou poze cu vedete. Mi-ar fi placut sa vad bucuria Roxanei cand te-a batut la proba de lovituri la 11 m….

  2. Frumoasa locatie! Sper sa aiba si sali de concerte si sa fie inclusa in multe activitati artistice. Si mai sper ceva: sa nu vedem, cel putin in viitorul apropiat, nunti, botezuri, etc. in salile de lectura.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *