A treia zi am plecat spre Trapani de unde am luat niste curse spre insulele din est. Sunt trei insule aici: Favignana, Levanzo si Marettimo. Nu am apucat sa vedem decat doua insule, dar avand acum intelepciunea omului care a incercat lucruri, cred ca merita sa-ti iei o noapte de cazare pe una dintre ele ca sa ai timp sa te bucuri de toate trei pe indelete.

Prima oprire a fost in Favignana. Cand am ajuns, barcutele albe si albastre de pescuit stateau ca un sirag de perle pus la gatul micului port. Ne-a luat in primire un italian, ne-a combinat cu doua jeep-uri vai de capul lor si am plecat pe insula unde auzisem ca trebuie sa ajungem la Cala Rossa si la Bue Marino. Drum de tara, pietre, vant in fata, suspensii inexistente. Cand am ajuns la Cala Rossa mi-am pierdut cuvintele si abia am reusit sa bajbai niste exclamatii de stadion: Bai, ej nebun!!! Bai, dar nu-mi vine sa cred!!! Atata ma mai ducea mintea sa spun. O generala, un liceu, doua facultati, un an in strainatate si zece ani de munca si eu atata puteam sa spun. Natura are felul ei de a te face sa taci.

Am vazut una dintre cele mai frumoase ape din cate am intalnit in viata mea, de un albastru atat de puternic incat…atat de puternic. Ziua era insa una vantoasa asa ca erau ceva valuri iar Cala Rossa este ca orice alta plaja spectaculoasa din Sicilia, nu are nisip. Sunt stanci pe care oamenii incearca sa-si gaseasca un locusor si apa. Daca-ti convine, bine, daca nu, iarasi bine. N-o sa se oboseasca splendoare de mare sa-ti intre tie in gratii. Am mai stat cu ochii pierduti in apa, dar timpul nu era de partea noastra, asa ca am plecat spre Bue Marino, fara sa facem baie in Cala Rossa. O carare mica, frecventata de soparle te duce aici, iar cand ajungi apa aia albastra se prezinta din nou indecenta in fata ta, asa goala si limpede de vezi totul in ea. De parca te-ai uita prin dantela fina la ceva inspititor. Aici insa sunt niste grote sapate in stanca iar oamenii stau la umbra ceva mai bine decat la Cala Rossa. Intrarea in apa se face direct. Te arunci de pe stanca. Nu vrei sa te arunci de la stanca? Pai atunci pleaca la Cala Azzura ca acolo este plaja cu nisip alb in apa si fara nisip afara. Am fost si acolo, am facut o baie, dar inainte de a pleca spre Levanzo ne-am intors la Bue Marino si ne-am aruncat de pe stanci in apa transparenta si nelinistita. Locul asta a fost un calmant pentru mine. Unul dintre cele mai bune testate personal pana acum.

Ne-am imbarcat din nou si am ajuns in zece minute in Levanzo, cea mai mica dintre cele trei insule. Levanzo este genul acela de loc in care poti sa faci o mie de poze la acelasi lucru. Nu exista in lumea asta combinatie mai strasnica decat cea dintre marea albastra, stanca si case albe. Nu exista. Este echivalentului painii calde, cu branza si salata de rosii aromate. Asa e si Levanzo si a sa Cala Dogana. Satul este tare mic si in 20 de minute l-ai cam terminat de vizitat, dar asa ai timp pentru inca o baie, o bere, o portie de ton sau de peste spada si o salata. In Levanzo este o terasa chiar langa apa unde se aduna multe lume. Sunt trei in tot orasul, celelalte doua sunt goale asa ca nu aveti cum sa ratati locul.

Am luat din nou barca si pe inserate am ajuns in Trapani. Nu am mai avut timp sa-l vizitam. Era pe lista noastra si promitea lucruri frumoase, dar noi aveam o casa veche pazita de pini si de racoare si un infinity pool in buza golfului auriu care ne astepta.

A doua zi trebuia sa plecam de dimineata, dar nu s-a mai intamplat, asa ca pe la 3 ne-am urnit spre Palermo in drumul nostru spre cea de-a doua cazare din Sicilia, in Catania. Trebuia sa trecem si prin Cefalu, dar de vina a fost infinity pool-ul ala care ne-a tinut prizonieri jumatate de zi.