Aseara am vazut The Hobbit: An Unexpected Journey la The Light Cinema din Liberty Center, sau „mall-ul ala din Rahova” cum ii spun clientii altor malluri mai nordice din Bucuresti. Am ales sa merg aici pentru ca e accesibil, ca distanta si pret. Pentru un film vazut in saptamana premierei, care e si 3D sa il vezi cu numai 15 lei mi se pare un chilipir. Oricum, nu despre asta vreau sa scriu astazi, ci despre cum se face o adevarata afacere cu un film care beneficiaza de marketing de clasa.

Se estimeaza ca aceasta trilogie (ca tot trilogie va fi, ca si „Stapanul inelelor„) va inregistra incasari record din bilete, circa 15 milioane de $ in primul weekend. Dar pe langa platitorii de bilete din salile de cinema din lumea intreaga mai sunt multe alte metode, directe sau indirecte, de a scoate bani buni din acest film/brand.

De exemplu, Noua Zeelanda profita de valul de turisti, fani ai romanelor lui J.R.R. Tolkien de cand regizorul Peter Jackson s-a decis in 2001 sa aleaga insulele de langa Australia ca locatie pentru filmari.

Acum, odata cu proaspata lansare a primului „The Hobbit” din cele trei, Noua Zeelanda se pregateste pentru un nou val de fani ai romanelor lui J.R.R. Tolkien si filmelor facute dupa acestea. Locatiile unde au fost realizate filmarile sunt un adevarat magnet pentru turisti. In 2004, 6% din turistii straini veniti in Noua Zeelanda au declarat ca vin pentru a vizita locurile de filmare ale „Lord of the Rings„. Acum agentiile de turism locale se asteapta la mai mult odata cu noile ecranizari.

Citește și:  UPDATE (14.04.2018): România neîmblânzită, poate cel mai bun film (fake) de centenar

Casutele hobitilor din Stapanul inelelor au fost distruse dupa filmari, dar cum pentru The Hobbit au fost reconstruite vor ramane in picioare pentru fanii care vor sa se pozeze in ele. The Hobbiton, asa cum au denumit localnicii tinutul magic celor 44 de casute „hobitiene” va fi in anul 2013 printre cele mai vizitate obiective turistice al tarii.

Noua Zeelanda nu a stat si a primit un asemenea privilegiu de pe urma caruia sa scoata profit. NU! Constient de potentialul acestui business, primul ministru al tarii, care intamplator era si ministru al turismului, a modificat cateva legi ca sa pastreze camerele de filmare in Noua Zeelanda, a adaugat locatiile in ghiduri turistice personalizate si a pus armata sa faca drumuri de acces pentru ca echipele de filmare sa ajunga la peisajele superbe pe care le vedem noi azi la cinema 3D. Acum, pe acele drumuri de acces merg autobuzele cu turisti in circuitele planificate de tur-operatorii locali. In total s-au cheltuit din bugetul national peste 50 de milioane de dolari pentru a promova turismul hobit si pe cel de aventura. Eu zic ca nu e rau deloc ce au realizat oamenii.  Cred ca ar merge si la noi facuta o treaba de asta!

Pana ajunge Romania sa promoveze turism prin intermediul trilogiilor de succes mondial, fugiti sa vedeti filmul! O distractie buna, care chiar merita! 🙂

2 comentarii

Reply

il vazui deja de 2 ori. cred ca daca-l mai vad o data o sa-mi sparg ochelarii 3D de genunchi. ca sa si opinez ceva, sustin ca e un film slab. prea putine replici ca lumea, prea mult umor de scoala de fete cu pancreasul dilatat. multe imagini se succed asa de rapid ca ma durea tirtita. iar faza cu surfingul in grota goblinilor nu m-a facut decit sa spurc din nou, prin sudalmi, cele (putine) sfinte din hobbitianul asta. bineinteles ca astept partea a 2-a din trilogia asta.

Reply

De ce unii stiu sa scoata bani si din piatra seaca iar altii (de citit: ai nostrii conducatori) stiu doar sa ingroape banii (vezi costul autostrazilor noi sau reparate)?

Lasa un raspuns

Emailul tau nu va fi facut public. Campurile marcate sunt obligatorii *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.