Tripadvisor – mai bine bine fiecare cu teapa lui

Mai de fiecare data cand pleci pe undeva, ai grija sa citesti tot ce este pe net inainte, sa-ti iei un ghid daca este cazul si inevitabil sa dai cateva click-uri pe Tripadvisor. Si nu este nimic de condamnat in tot ritualul acesta pentru ca putini dintre noi isi pot permite sa revina intr-un loc ori de cate ori isi doresc astfel incat sa nu aiba presiunea timpului tot timpul cu ei in rucsac. Este insa o problema…sau mai multe.

Cand am fost in Florenta (puteti citi aici, aici si aici) ne-am inarmat tehnologic cu o tableta echipata cu diverse softuri de calatorie. Tripadvisor era printre ele. Aveam harta cu toate recomandarile celor care au fost in zona. Baruri, restaurante, obiective turistice si asa mai deparate. Nimic de reprosat in ceea ce priveste locurile clasice de vizitat, sunt puse pe harta corect si aplicatia este utila din acest punct de vedere. Altfel sta insa treaba in ceea ce priveste restaurantele.

Tin minte clar ca locul 2 in topul celor mai bune restaurante din Florenta era ocupat de Osteria Il Gatto E la Volpe, restaurant la care am si ajuns si care a esuat lamentabil. Localul este unul absolut obisnuit, mese de lemn, nimic care sa justifice pozitia numarul 2 dintr-un total de cel putin 1500 (!) de restaurante. Mancarea a fost stearsa, o vita obosita si niste paste banale si atat. A da, si niste turiste americane exaltate. In doua luni a cazut de pe locul 2 pe locul 492, un pic mai sus decat Obika Mozzarella Bar, un restaurant la ani lumina distanta. Cum este posibil asa ceva? Adica inteleg, pierzi o pozitie, 3, 7, 100, dar nici chiar asa. Ce s-a intamplat cu totii userii care au dus Il Gatto E la Volpe pe locul 2?

Acum pozitia secunda din topul restaurantelor din Florenta este ocupata de Il Cantuccio Di San Lorenzo, un loc care seamana cu un chiosc oarecare. Cum nu am fost acolo, nu ne dam cu parerea, dar locul este departe de a genera fantezii culinare.

Unde vreau sa ajung? Dupa cateva tepe luate pe recomandarile altora, ne-am decis sa punem noi frumos tableta cu Tripadvisor in rucsac si mergem pa mana noastra. Adica daca tot e sa ne luam teapa, mai bine o luam pe barba noastra si cu asta basta. Foarte rar s-a intamplat sa gresim mergand pe instictul nostru. In fine, Tripadvisor este o aplicatie ok pentru harta si orientarea catre obiectivele turistice evidente, dar nu cumva sa faceti greseala sa nu cautati si siguri locuri sau lucruri de facut. Daca stai numai cu ghidul si cu Tripadvisorul in mana, risti sa pierzi o gramada de locuri tot bifand chestii recomandate de altii iar la final n-o sa ai nicio descoperire personala. Pana la urma, d-asta plecam pe undeva, sa descoperim chestii, sa fim uimiti, sa incercam ceva nou.

Si mai este ceva. Orice ghid si la fel si Tripadvisorul iti creeaza o frustrare pentru ca niciodata, in vecii vecilor, n-o sa apuci intr-o vacanta mica sa bifezi 3.890 de obiective turistice, 5.907 de restaurante si 346.272 de cafenele. Nu merge. Doar ajungi sa alergi ca nebunul dintr-o parte in alta sa le vezi pe toate, n-o sa intelegi nimic din frumusetea locului si o sa obosesti ca dupa o zi de munca. Mai bine iti setezi tu niste obiective si apoi te lasi purtat de drumurile de pe unde ai ajuns. Este un noroc al turistului sa ajunga fara voia lui in locuri memorabile. Incercati-l!

Bine, si www.logout.ro pana la urma tot recomandari face, veti spune pe buna dreptate. Ce e diferit? Faptul ca pana la urma suntem o mana de oameni in carne si oase, pe bune, care mergem pe ici colo si va povestim ce ne-a placut si ce nu, si nu doar niste nume fictive pe net care intr-o zi pun un restaurant pe locul 2 pentru ca apoi sa ajunga pe 492.

 

One thought on “Tripadvisor – mai bine bine fiecare cu teapa lui”

  1. Bine zis, greu de facut daca ai rezervat concediului numai 3 – 4 zile. Eu cred ca cel mai bine este sa decizi din start: mergi sa vezi obiective si atunci folosesti ghidul sau mergi sa uiti de ce-i pe acasa si atunci te lasi purtat de pasi si te odihnesti in orice crasma -ti iese-n cale…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *