A doua zi dupa festinul dumnezeiesc de la Mugoni ne-am trezit la 6 dimineata cu chiu cu vai si am pornit spre Arhipelagul Maddalena (wiki), undeva in nord vestul Sardiniei. Vorbisem de o barca in Palau pe care trebuie s-o luam pe la 9:30. Italienii astia clar nu stiu sa faca drumuri drepte. Daca nu ne-am invartit pe serpentine, am urcat dealuri si am coborat vai de am innebunit pret de 150-200 de kilometri. In plus, la radio in Sardinia se prind aproape numai posturi italienesti. Stiti ce inseamna asta? Trancaneala matinala fara limite! Si si, certo, pizza, pasta, ragazzi, ciao, ciao, ciao! Oricat de mult imi place mie italiana, la 6 dimineata ne bucuram pentru orice moment de liniste pe care ni-l permitea radioul. De aceea va sfatuiesc ca la drum lung sa va luati un CD ceva ca altfel ajungeti la destinatie cu capul tandari.

Cam asa am ajuns si noi la Palau, dar toate astea aveau sa fie spalate. Planul nostru era sa facem cu barca inconjurul a cinci insule. Ce am reusit noi sa facem? Jumatate de insula! De ce? Pentru ca nu puteam sa plecam. Pentru ca peisajul este coplesitor, pentru ca nu-ti vine sa crezi ca apa are culoarea aceea, ca nisipul este atat de fin. Degeaba ma chinui sa va explic in cuvinte, degeaba va uitati la poze pentru ca unele lucruri trebuie vazute cu ochii personali pentru a fi crezute. Si chiar daca le vezi, in mintea ta tot se deruleaza obsesiv intrebarea: cum naiba este posibil asa ceva?

Am facut o prima oprire si ne-am aruncat in vazduhul lichid de sub noi. Am mai mers 50 de metri si am dat de o plaja aproape pustie. Iar ne-am aruncat in cer si am inotat. Am mai mers 50 de metri si am gasit o plaja pustie. Acolo am aruncat definitiv ancora si am stat asa pur si simplu suspendati intre apa si aer. O plaja toata a noastra si oare cate alte astfel de locuri or mai fi fost in insulele pe care nu le-am vazut? Nu stiu. Acum imi pare rau ca nu am mers mai departe, dar atunci eram lipiti de locul acela.

Am predat barca pe la 6 seara, de data aceasta cu ancora cu tot si am luat-o spre Alghero. Pe drumul de intoarcere ne-am dat insa seama ca suntem tare aproape de Coasta Smeralda asa ca am schimbat putin planurile si am luat-o spre Porto Cervo. Nu va spune nimic numele, nu?

Porto Cervo este un loc creat in urma cu 50-60 de ani care acum are circa 200 de locuitori. Va mai dau cateva indicii. Potrivit unui studiu realizat anul acesta de o companie germana care se ocupa de vanzarea si inchirierea de case si iahturi de lux, Porto Cervo este cea mai scumpa adresa din Europa. Cea mai scumpa. Aici preturile la case ajung pana la 300.000 de euro pe metrul patrat. 300.000 de euro. Pe metrul patrat. In 2012, hotelul Cala di Volpe, unul dintre hotelurile din Porto Cervo avea al saptelea cel mai scump apartament din lume, potrivit CNN, o camera pe noapte fiind aproape 33.000 de dolari. 33.000 de dolari. Pe noapte.

Citește și:  Napoli si atat

Am fost in multe locuri bogate in lumea asta, in Capri, pe Coasta de Azur cu al sau infam Monte Carlo, dar nimic nu se compara cu obscenitatea luxului din Porto Cervo. Singurii oameni normali pe care i-am vazut aici erau niste cameriste, imbracate in negru cu sortulete albe care probabil se retrageau in casele lor dupa inca o zi de munca si noi. Ele si noi. Marea majoritate era formata insa din ei.

Am parcat frumos bolidul nostru, Nissan Micra sa recapitulam, si am coborat dupa o zi petrecuta facand baie dupa baie in Arhipelagul Maddalena. Am incremenit. Iaht langa iaht, zeci de milioane de euro plutitoare langa zeci de milioane de euro plutitoare. In buza portului erau multe magazine de lux, toate imbracate intr-un lemn inchis la culoare, cu geamuri mari si sigle aurii. Din loc in loc, prin copaci erau ascunse boxe din care curgea o muzica lina peste toata acea bogatie fara termen de comparatie. La bordul unui iaht, cineva se uita la un film pe un ecran cat cel dintr-o sala de cinema mai mica. Trecand peste deprimarea initiala, am plecat in recunoastere asa cum eram arsi de soare, cu crema de protectie ramasa pe noi, cu o sticla de apa in mana si cu aparatele foto. Peste tot muzica aceea inceata. Porto Cervo este facut in pur stil mediteranean, cu case aproape de nivelul solului, colorate discret. Alte magazine de lux. La un moment dat am fost atrasi de o muzica reala intr-o piata mica. O negresa canta incet, alaturi de o chitara, pentru delectarea invitatilor la o petrecere privata. Sampanie scumpa in pahare de cristal, zambete discrete, haine pretentioase, parfumuri racoroase. Nu se uita nimeni urat la tine pentru ca de fapt cred ca nici nu te vedea. Erai mobilier. Am stat acolo, uitandu-ma la negresa si la o femeie intr-o salopeta care dansa cu un copil. In spate se vedeau luminile iahturilor. Niciun alt zgomot in afara de sunetul luxului in cea mai pura forma a sa.

Am plecat ametiti de acolo inghesuindu-ne intr-un Nissan Micra care parea mai mic ca niciodata. Bostanul nu se transformase in Veyron. Drumul spre Alghero a fost infernal. Am picat secerati. Diferenta intre colacul cu motor cu care fusesem noi in arhipelag si greutatea iahturilor de zeci de milioane de euro era greu de suportat.

Nu va impacientati. Mai avem un episod din Vacanta in Sardinia. Ultimul 🙂 Pana atunci, puteti revedea episodul 1 si 2 aici:

Vacanta in Sardinia. Episodul 1 – Alghero

Vacanta in Sardinia. Episodul 2 – Capo Caccia si scoicile fermecate

Vacanta in Sardinia. Episodul 4 – Stintino si La Pelosa

7 comentarii

Reply

Am privit cu atentie pozele si nu am inteles ceva: casele sunt trase la indigo sau ai filmat aceeasi casa din colturi diferite? In rest TACERE..! Poate maine trag biletul castigator la loto si-mi voi cumpara o garsoniera (daca cei de acolo stiu ce-i asta) pe care s-o pun la dispozitia prietenilor.. tu vei fi prima pe lista.

Reply

De data aceasta nu ai transmis bucurie.. am plecat cu gandul la fetita cu chibrituri dintr-un basm al copilariei. Astept episodul IV sa ma echilibrez. Te rog..

Reply

Rox, cat costa o apa (1/2 litri) acolo? Transportul cu avionul Buc – insula a fost mai ieftin , nu?

Lasa un raspuns

Emailul tau nu va fi facut public. Campurile marcate sunt obligatorii *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.