Pentru ca tot s-a stricat vremea, macar sa fie ceva frumos la care sa ne gandim. Imi amintesc de 20 de lucruri misto pe care le-am facut in Croatia si Muntenegru si am zis sa le notez pana nu le uit. Alzheimerul pandeste si nu stii niciodata. Alzheimerul pandeste si nu stii niciodata.

1. Zidul din Dubrovnik. Nu exista modalitate de a vedea mai bine centrul vechi decat calare pe acel zid. Eu am mers pe el de doua ori. As mai fi o mers o data.
  2. Galeriile de arta. Nu stiu daca pentru voi este o prioritate, dar mie-mi place mult sa ma plimb prin astfel de locuri, iar Dobrovnik este plin de ele. Am nimerit la Tea Batinic si am stat in galeria ei mai bine de jumatate de ora. Conversatie frumoasa, om pe masura. De la ea am aflat de Clara Stones, un magazin de corali din Dubrovnik. Daca vreti sa luati un suvenir frumos si nu v-a convins niciun tablou din galeria Teei, atunci clar gasiti ceva la Clara Stones.
  3. Farmacia veche din Dubrovnik. Pentru ca are o curte interioara foarte frumoasa.
  4. Insula Lokrum. Ajungi pe ea cu un vaporas care pleaca chiar din portul din Dubrovnik. Nu faci mai mult de jumatate de ora. Pe insula nu sunt magazine, masini si alte prostii. Sunt iepurasi si pauni, si o biserica veche si o gradina botanica. Si mai sunt pini sute, serpi mici si inovensivi. Si mai sunt zeci de golfuri in care sa faci baie cu nemiluita. Cel putin o zi trebuie sa stati aici si apoi puteti sa pacatuiti oricat pentru ca este evident ca asta e raiul pe pamant.
  5. Zaton si Konoba Kasar. La cativa kilometri de Dubrovnik este Zaton, un sat, iar in Zaton este crasma Konoba Kasar. Normal ca Zaton este pe malul apei asa ca lucrurile se desfasoara astfel. Aruncati bagajul, sariti in apa, stati o ora, puteti face si nudism pentru ca in Croatia nimeni nu are nicio problema cu chestia asta, mai stati un pic la soare si apoi fuga la Konoba Kasar. File de ton recomand, dar nici caracatita nu este rea si daca stau sa ma gandesc nici calamarii, crevetii si celelalte vietuitoare marine nu au fost de evitat. Apoi reteta se repeta ca daca un lucru iese bine, de ce sa nu-l mai faci?
  6. Ston. Acesta este un loc faimos pentru scoicile sale, dar din pacate noi nu am avut timp sa le gustam. Rau nu are ce sa fie. In acest sat este insa un zid de 7 kilometri si tot aici functioneaza o fabrica de sare. Este un loc interesant.
  7. Split. Pentru Palatul lui Diocletian si pentru marmura alba noaptea.
  8. Daca ajungeti in Split, mergeti sa mancati la Villa Spiza, o crasma de la iesirea din centrul turistic, cu cateva mese si cu bucataria deschisa. Imi place sa ma uit la oameni cum gatesc. Mi se dilata pupilele de placere. Parca fac dragoste. Am luat creveti cu sos buzara, o specialitate locala. Sosul asta are aproape tot ce este mai bun in lume si anume usturoi, rosii, ulei de masline, ceva patrunjel, ceva condimente. Cu mainile am mancat si am intins cu painica in sosul ala. Si am impartit si cu cei de la masa, nu neaparat cu inima deschisa, dar trebuia sa vada si ei cat de bun era. Poza nu arata bine ca-mi tremura mana. Si am mai luat o prajitura din mamaliga cu crema de lamaie si o alta crema pe deasupra si am mai luat si o prajitura de ciocolata fara faina care pe deasupra avea gem de visine. Aratau aproape ilegal. Voi ati auzit de ceva mai bun? Mintiti.
  9. Hvar.  Este una dintre cele mai cunoscute insule din Croatia si punct de plecare spre alte insule. Mergeti la plajele Milna si Dubovica si nu cred ca va mai trebuie altceva pentru prima zi.
  10. Insulele Pakleni. Din Hvar puteti inchiria o barcuta si ajungeti cu ea in insulele Pakleni. Opriti unde vreti voi, dar treceti sa beti un mojito la Laganini beach bar.  O sa-mi multumiti dupa. De asemenea, mai mergeti la Mamato, o crasma de pe o insula din Pakleni.
  11. Daca va este foarte foame, la intoarcerea in Hvar puteti manca la Alviz. Am luat o platou cu pateu de peste, cu salata de caracatita, niscaiva pestiuci rataciti pe acolo si ceva frunze. Grozav. Dar vedeta a fost o pizza cu ton. Eu nu sunt fan pizza cu ton, dar am devenit. Un sos asa de aromat si niste capere gustoase completau perfect gasca de ton, ceapa si blat, nici gras, nici subtire. Numai bine.
  12. Daca aveti apoi chef de o bere, poate ii faceti o vizita polonezei de la microberaria Vunetovo. Nu este o experta deocamdata, nici nu pretinde asta, invata de aproape 8 ani de zile, dar mie mi-a placut. Nici eu nu sunt experta.
  13. Daca tot ati ajuns in Croatia, e pacat sa nu dati o tura si pana in Muntenegru. Stati vreo doua seri in Kotor. Daca nu aveti idei mai bune, innoptati la Olga, adica in locul acesta.
  14. Daca vrei, dupa ora 8 seara, poti urca pe zidurile cetatii din Kotor pana sus in varf. Dupa ora aceea paznicii pleaca si intrarea este libera. Este un drum greu, dar iti ofera recompense pe masura.
  15. Tot in Kotor, puteti sa mergeti la Old Winery. Zona este cunoscuta pentru podgoriile sale, iar noi in seara aia am luat o sticla de Savina, un roze superb. Am luat si un platouas cu branzeturi care a venit cu o dulceata de smochine, ca asa este politicos, si uite asa…nu mai tin minte.
  16. La iesirea din cetatea din Kotor, in partea stanga cum te uiti la zid, cum treci de podul de peste rau, este o pekara, adica o brutarie. Nu mai tin minte cum ii spune. Este o brutarie ca odata, fara foietaje congelate, cu o doamna plinuta la tejghea care nu stie engleza, dar care se intelege cu toti. La acea pekara se mananca cea mai buna crempita din lume. Crempita este cremsnit. Eu credeam ca prajitura asta este o inventie nemteasca, dar este de aici, din Balcani. Cred ca erau trei degete de crema racoroasa ghemuita intre niste foite de aluat. Acele foite se taiau usor, chiar si cu o furculita, si ajungeai lejer la miez. Avea gust de magie. Sa nu plecati din Kotor fara crempita aia ca inseamna ca ati batut drumul de pomana.
  17. Budva. Langa Kotor este Budva, un alt oras frumos pe care trebuie sa-l vedeti. Aici am mancat un fel de prajitura care arata ca un cozonac, dar care in loc de miez avea o crema de mac. Ne-am luat si placinte si ne-am asezat in fata bisericii. Si am mancat pana am plesnit si am ras din te miri ce de ne dureau burtile, ca la un moment dat eram trantite toate in fata bisericii, pe marmura alba si cu gura pana la urechi, Doamne iarta-ma.
  18. Insula Sfantu Stefan. Este foarte aproape de Budva si este de fapt o insula transformata in resort de 5 stele. Nu aveti voie sa intrati acolo decat daca sunteti cazati si credeti-ma ca este putin probabil ca in viata asta sa va cazati acolo. Dar asta nu inseamna ca nu poti face o baie langa si in timp ce faci pluta sa mai arunci un ochi la insula aia. Si daca tot nu am ajuns sa traim in puf, noi am tras un pui de somn direct pe pietre. A fost perfect.
  19. La plecarea din Kotor, nu uitati sa mai faceti o baie pe unde apucati.
  20. Eu stiu ca nu am zis nimic de Zagreb, Pula (suntem oameni mari, nu?), Plitvice, Vis, Korcula sau Zlatni Rat, dar noi am stat 10 zile. Asa ca cel mai important sfat este sa stati mai mult. Mult mai mult.
Citește și:  Cazari ieftine si bune in Italia, Franta si alte locuri din lume

Daca aveti chef sa cititi mai multe, gasiti aici tot „delirul”:

Croatia si Muntenegru si nimic in plus. Ep. 1

Croatia si Muntenegru si nimic in plus. Ep. 2

Croatia si Muntenegru si nimic in plus. Ep. 3

Croatia si Muntenegru si nimic in plus. Ep. 4

Un comentariu

Drep ai grait si tare bine mi-a facut sa revad aceste poze. Sa nu te dai batuta, trebuie sa vezi si restul..

Lasa un raspuns

Emailul tau nu va fi facut public. Campurile marcate sunt obligatorii *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.