Acesta este motto-ul filmului pe care l-am vazut aseara la Cinema Studio din Piata Romana: The Best Exotic Marigold Hotel.

Desi filmul nu promite mari premii este unul ce te relaxeaza si te provoaca putin la contemplatie: oare eu cum o sa ajung eu la batranete? 

Simpaticii batranei din film, trei dintre ei interpretati cu mare talent si abnegatie (iertat sa-mi fie cliesul) de Judi Dench (castigatoare a unui Oscar si detinatoare a inca 4 nominalizari la statueta de aur), Bill Nighy (catigator de BAFTA si Glob de Aur ) si Tom Wilkinson (castigator de Emmy, BAFTA, Glob de Aur si 2 nominalizari la premiile Oscar) sunt amuzanti dar si propun teze filozofice despre prietenie, dragoste, respect. Merita vazut intr-o dupa-amiaza de weekend!

Dar ce ne arunca vadit in ochi acest film este una dintre cele mai controversate si in acelasi timp fascinante destinatii turistice: India. Observ ca e o buna metoda de a promova un brand turistic in ultima perioada, To Rome with Love fiind un alt exemplu de film ce aduce in atentia posibililor turisti capitala Italiei.

Una peste alta, mi-am readus aminte cateva lucruri despre tara cu a doua populatie a lumii dupa China (1.2 mld. de locuitori). Acestea, trebuie sa recunosc, m-au facut sa ma gandesc la o posibila vacanta in Incredible India:

  • orasul Jaipur

In „Orasul roz” se petrece mare parte din actiunea filmului, rozul venind de la culoarea pe care o gasesti pe majoritatea peretilor din oras. Daca va intereseaza ca destinatie de vacanta, aflati ca acolo sunt temperaturi intre 15 grade celsius iarna si 36 de grade celsius vara. Pare ideal! 🙂

  • palatele regale

Se stie ca India are multe palate, unele de-a dreptul incantatoare. Nici in film nu „scapam” de ele, Palatul Vanturilor fiind introdus in retina spectatorului deseori.

  • tuk-tuk

Simpaticele tuk-tuk sunt cele mai raspnadite taxiuri in India. Din cauza aglomeratiei si densitatii din ce in ce mai mari de la ei, s-a recurs la aceste triciclete motorizate, care sunt chiar distractive (cel putin pentru turisti), ieftine si utile.

  • vacile de pe strada

La ei vaca nu sta in batatura, seara o mulg iar cand li se face mai foame sau au o nunta in familie o taie si o mananca. NU! Vaca in India, in cultura hindusa, este un animal sacru, un simbol. Prin urmare nu este considerat un gigant hamburger mergator, ci un animal protejat. Se spune ca si Mahatma Gandhi a devenit vegetarian pentru a ca a simtit ca vacile sunt impropriu tratate. Ce mai la deal la vale, pe pasune, vacile umbla libere pe strada ca la noi cainii. 🙂

Citește și:  Tosca la Opera Nationala Bucuresti sau ce poti sa faci cu 35 de lei?

Tot la capitolul traditii hinduse filmul ne incanta si cu mic ritual de ardere a mortilor. 😀

  • cricket

Avand in vedere ca la sportul acesta India este campioana mondiala en-titre (in 2011) si se bucura de o mare popularitate la ei, nu putea sa lipseasca din film.

  • turismul medical din India

Cum turismul medical in India este un sector ce creste cu un procent de 30% anual, si se preconizeaza ca va ajunge la o industrie de 2 miliarde de dolari ar fi fost chiar culmea sa nu fie promovat, adus in discutie. Asadar unul dintre personaje pleaca in India sa isi schimbe soldul, la un pret mult mai bun ca in tara sa natala. 🙂

  • TATA

Celebrul deja brand auto nu putea sa lipseasca, cum nici la noi nu cred ca ar lipsi Dacia dintr-o situatie asemanatoare. Cand am iesit de la cinema, in afara de prima intrebare care mi-a venit in cap, cea cu batranetile mele, mi-a mai venit una:

Daca Romania s-ar promova ca destinatie turistica intr-un film, ce ar scoate in evidenta?

Jean: How can you bear this country? What do you see that I dont?
Graham: The light, colors, the smiles, it teaches me something.

The Best Exotic Marigold Hotel

2 comentarii

Reply

Cateva propuneri pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica:
– iubirea de animale: cal omorat in bataie;
– castelele tiganilor construite in epoca economiei de piata;
– trenuri atacate cu pietre, fie el si orient expres..;
– printese in campanie electorala (vezi model udrea);
– delta dunarii sub domnia concesiunilor;
– si poate Transalpina dupa terminare;
– autostrazi intro vesnica reconstructie;
– masini si iar masini, etc.

Reply

pentru dana: referitor la promovarea Romaniei ca destinatie turistica:
– fiecare ministru,senator,parlamentar sa-si construiasca case de vacanta la munte,la mare si in Delta;
– fiecare dintre ei sa aiba masini(au deja!!) trenuri (minim unul!), vapoare,vaporase chiar si nave de croaziera fluviale si maritime,c adoar avem si mare si fluviu,pai nu?
– arme de vanatoare, scule de pescuit ultra moderne in sensul de a pacali animalele si pasarile sa vina la ei sa fie impuscate iar pestii sa fie electrocutati sub apa(tot ei cei pe care i-am votat noi);
-odraslele lor sa se scoleasca in strainatate ca atunci cand tati si mami vor iesi la pensie de boala sau cu capatanile sparte de plebea proletara sa aiba unde sa se retraga in liniste si pace;
– si multye altele ;
oricum ,acum Romania poate fi promovata ca destinatie turistica intru-n film artistic cu conditia sa avem un regizor bun , actori adevarati si fonduri> Eu una asa cred!

Lasa un raspuns

Emailul tau nu va fi facut public. Campurile marcate sunt obligatorii *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.