Green Cottage este o cabană din Râșnov care azi poate fi închiriată doar pentru că Mihaela și Adrian, proprietarii ei, s-au îndrăgostit imediat de această casă, chiar de pe vremea de când nu era a lor. Atât de mult le-a plăcut însă, încât atunci când s-a ivit ocazia, au cumpărat-o, i-au pus numele de Green Cottage și au deschis-o publicului, spre bucuria noastră a tuturor.

”Povestea…Povestea noastră a început în urmă cu 6-7 ani, când am fost în vizită la un prieten care își închiriase minunata cabană, pentru că se mutase din București. Pe scurt, ne-am îndrăgostit de ea și am tot mers acolo cu orice ocazie am găsit până când am aflat că este de vânzare și…am cumpărat-o”, spune Mihaela Smeu, proprietara Green Cottage. Alături de ea, în această aventură, este Adrian, soțul ei, dar și niște silent partners.

”După ce am cumpărat-o, a început munca :)). Ne-am dat seama de la început că trebuie renovată și recompartimentată.”

Etajul a fost poate cea mai provocatoare parte a proiectului pentru că acolo era un open-space imens care beneficia de o priveliște minunată. Cu un proiect atent gândit, au rezultat o baie și un dormitor, deschiderea spațiului spre mediul înconjurător fiind însă ocrotită.

”Am lucrat cu o arhitectă pentru această recompartimentare, respectiv Ruxandra Radian de la combic design.”

De la idee la realizare lucrurile au trecut prin câteva echipe de muncitori, experiență deloc plăcută, după cum credem că a trăit fiecare dintre noi, cel puțin o dată (cei cu adevărat norocoși).

”A fost foarte greu pentru că noi închiriam deja cabana și aveam un deadline pentru lucrare care s-a prelungit cu vreo două luni. A trebuit să anulăm rezervări și să relocăm oamenii care aveau deja rezervări la noi.”

Toată nebunia se întâmpla undeva prin iarna 2017-2018.

”În vacanța aceea de iarnă, am stat la cabană și am muncit de dimineața și până seara ca să putem acomoda oaspeții programați să vină pe 2 ianuarie. Am fost ajutați de prieteni care, mai în glumă, mai în serios, au trebuit pună mâna la treabă. Pe 31 decembrie, pe seară, au venit la noi niște prieteni pe care îi invitasem să facem Revelionul împreună și când au ajuns și au văzut că în living nu aveai pe ce sa stai și era ora 19:00, au avut un șoc.”

Așa că, pe 31 decembrie, fiecare invitat de la Green Cottage-ul în devenire și-a asamblat singur scaunul pe care avea să stea.

”La ora 22:00 am pus pauză la treabă și am reluat totul pe 1 ianuarie. Una peste alta, pe 2 ianuarie eram gata și am primit oaspeții, care oaspeți vin de atunci în fiecare an la noi, pe 2 ianuarie. So we did good :)”

Cabana Green Cottage are 2 dormitoare și un living  spațios. La primul nivel sunt un dormitor cu pat matrimonial și 2 paturi suprapuse și bucătăria open space complet utilată. Tot aici este livingul spațios, înălțat pe două niveluri, cu un loc generos de luat masa, o selecție de cărți și jocuri, atât pentru cei mari, cât și pentru cei mici, și o baie.

Citește și:  Locuri noi pentru călătorii altfel. Azi, Casa Noah

”La etaj găsim un dormitor cu pat matrimonial, 2 paturi single și o baie. Pentru familiile cu copii mai mici punem la dispoziție pătuț pliabil, scaune de masă, etc.”

Mihaela spune că și-a dorit mult să le facă viața mai ușoară părinților care vin cu puștii la Green Cottage, astfel încât aceștia să nu mai fie nevoiți să plece cu casa după ei.

”Știm și noi cum e, așa că le punem noi la dispozitie pătuțul, scaunele de masă, cădița, jucării, cărți, jocuri, etc. Afară găsim o terasă generoasă unde te poți relaxa la soare pe șezlonguri sau să îți bei cafeaua uitându-te la masivul Piatra Craiului. Cabana este ideală pentru 2 familii.”

Green Cottage este situată la liziera pădurii și este în vecinătatea traseelor montane către Cheile Râșnoavei, cabana Poiana Secuilor, Cabana Trei Brazi, etc.

”Pasionaților de mountain bike le punem la dispoziție 4 biciclete cu care pot testa traseele cu un grad mediu de dificultate care pleacă din Cheile Râșnoavei și ajung la Cabana Secuilor și Cabana Trei Brazi.”

Mai departe, pârtiile din Poiana Brașov sau Predeal sunt numai la 20 de kilometri, castelul Bran și Brașovul sunt și ele la o aruncătură de băț și numai bune de vizitat, iar cetatea Râșnovului, recent reabilitată merită și ea o vizită.

Asta desigur dacă ai chef să mai părăsești Green Cottage-ul, cu focul și cu priveliștea sa minunată.

”Green Cottage este complet diferită de majoritatea cazărilor pe care le găsești pe Valea Prahovei și nu numai. Este ideală pentru călătorii care își doresc să aibă un spațiu doar al lor în vacanță, chiar dacă asta înseamnă că trebuie să își încropească o omletă dimineața, călătorii care își doresc să joace jocuri la ceas de seară într-un spațiu cozy sau pur și simplu să se uite cum ard lemnele în șemineu, călătorul care dă oricând o cameră la pensiune pe o căsuță doar a lui, retrasă, departe de tumultul pensiunilor de pe Valea Prahovei.”

Pe scurt, un proiect nou pe călătorii altfel care înțeleg că locul în care alegi să te cazezi este de fapt primul pas pentru a intra în atmosfera unei destinații.