Restaurantul BON s-a deschis chiar la finalul anului trecut in Centrul Vechi din Bucuresti, fiind inca un loc care poarta semnatura deja cunoscuta a arhitectului Corvin Cristian, omul care si-a imaginat Atelierul Mecanic, Papiota, Energiea, La Bonne Bouche sau Lacrimi si Sfinti. BON este alintat cu vorbe pretioase prin articolele care deja au fost publicate prin presa, fiind descris ca un boutique culinar cu un meniu construit de un chef crescut prin restaurante instelate Michelin de prin lumea intreaga. Dar…

Fiind mai multi, unul dintre noi a comandat o portie de midii iar altcineva si-a luat o tarta cu lamaie. Inainte de midii a venit un cosulet cu paine negruta insotita de un unt frecat cu niste mirodenii. Daca painea era si ea putin calda ca se sa topeasca de placere untul pe ea, era perfect, asa era doar rece, ca tot locul ala. Midiile au venit la pachet cu un pahar de cartofi, asa cum este de altfel si normal.  Erau bune, nu zic nu, dar erau micute si uscate pentru cei aproape 40 de lei cat costau. Tin minte ca am fost anul trecut intr-un loc fara fite din Portul Constanta unde am mancat niste midii grase si carnoase de si acum visez la ele, care evident au costat de doua ori mai putin. La final nu a adus nimeni o felie de lamaie ca sa indepartezi mirosul de peste de pe maini, asa cum se poarta, cred, in locurile cu stele Michelin. Pai ori suntem boutique nu mai stiu ce, ne mandrim cu o constelatie Michelin si avem servicii ireprosabile cap coada, ori suntem amatori.

Tarta cu lamaie a fost si ea bunicica, dar nu ceva de sa zici ca revii in locul acela numai pentru a avea placerea de a cheltui circa 20 de lei pe acest desert.

Citește și:  Stadio, parca asa ne mai place fotbalul

Ideea care este? Mi se pare ca felul in care arata locul ridica foarte mult standardele pentru ceea ce ar trebui sa gasesti in farfurie. Adica in mod cert BON nu este un loc prietenos, din moment ce orice gasca mai mare de sase opt persoane este penalizata. Este un loc de iesit in doi, maximum patru sa spunem, dar in doi cred ca este cel mai bine. Dar este pacat sa iesi in doi, privirile sa-ti fie furate de cum arata locul iar cand vine comanda sa-ti ajunga niste midii intrate la cura de slabire in farfurie. Te simti un pic tras pe sfoara. Ca la banca, ca atunci cand ti se spune uite pune tu banutul aici sa vezi ce bine o sa-ti fie si la final te trezesti si fara banut si fara stare de bine.

Este o problema pe care o gasim la multe restaurante in Romania. Accentul foarte mare pus pe aspect, pe detalii, pe papioanele chelnerilor, pe lumini, pe pahare, pe meniul scris doar in franceza, si uitarea completa in care se zbate biata mancare, lucrul care ar trebuie de altfel sa fie adevarata vedeta unui restaurant.

Va recomand totusi sa mergeti in BON dintr-un singur motiv. Este unul dintre cele mai frumoase locuri din Centrul Vechi, chiar daca ne-am cam obisnuit cu stilul Corvin Cristian. Incercati totusi altceva daca va decideti sa mancati, mai lasati midiile acelea sa mai prinda putin contur.

[schema type=”review” rev_name=”Restaurant BON” rev_body=”In concluzie, restaurantul BON din centru vechi arata foarte bine dar are nevoie de un fine tunning la meniu. Mancarea este deocamdata doar buna. Speram ca in curand sa se ridice la asteptari.” author=”logout.ro” pubdate=”2012-01-05″ user_review=”3.5″ min_review=”0″ max_review=”5″ ]

19 comentarii

Reply

Da asa este, la Bon se percepe o taxa de service pentru grupuri mai mari de opt(8) persoane, nu sase(6) cum scrieti dumneavoastra, si da acceptam orice critica constructiva.

Dar aceasta taxa este un lucru comun in multe tari europene, sa nu vorbim de continentul nord-american, unde state precum New-York, service-charge-ul ajunge la 20%.

Noi am dorit ca acest TIPS(To insure a proper service) sa fie la vedere pe meniu sa nu apara la sfarsit din senin pe nota de plata.

Cat despre meniu este un meniu de RESTAURANTcu specific, nu unul de zahana sau bufetul Garii Obor unde gasim de toate si nimic in acelasi timp, un meniu cu 12 startere, 8 preparate pe baza de peste si fructe de mare, 10 pe baza de carne …..

Prin definitie restaurantul cu specific nu iti da voie sa te joci decat cu preparatele specificului respectiv, nu poti avea Shaorma cu de toate.

Cat despre diletantism, eu pot fi gasit de luni pana duminica la BON, si putem discuta despre restaurante si tot ce inseamna ele, fata in fata si apoi sa putem creiona o opinie, din spatele unei tastaturi cred ca este foarte usor.

Imi cer scuze daca sesizati urma de aroganta si daca experienta nu a fost la inaltimea asteptarilor, dar restaurantul are o dinamica aparte si inceputurile sunt pline de provocari ca orice inceput.

Ma Inclin,

Florin Mihai

Reply

Buna seara,

si noi suntem la inceput asa ca ne bucura orice parere, chiar daca este o critica. Logout este un proiect despre timp liber si despre locuri in care sa-ti petreci timpul liber, prin urmare este un proiect subiectiv pentru ca recomandarile vin din experiente noastre.

Sunt convinsa ca sunt in Romania critici culinari avizati pe care puteti sa-i cuceriti si care stiu cu adevarat despre ce vorbesc, dar cei mai multi dintre noi judecam lucrurile prin impresii. Asta am facut si noi. Nu cautam sa fim experti, ci vrem sa dam un feedback sincer. Putem sa ne inselam, normal, dar criticile pe care le-am adus in articol nu cred ca sunt deplasate. Faptul ca ne-a placut BON enorm la capitolul aspect, dar ca am fost putin dezamagiti la capitaolul culinar, nu inseamna ca mancam de obicei in haznale. Recunoastem insa cu mana pe inima ca showarma cu de toate gustam din cand in cand. Cu placere.

Acestea fiind spuse, va multumim inca o data pentru comentariu si va uram mult succes.

Reply

Buna seara, si dumneavoastra, zahanaua nu haznaua este un tip de restaurant, din nou nu sunteti atenta, si alti cititori ai dumneavoastra, ar putea crede ca imi jignesc clientii gratuit.

Sa stiti ca si eu mananc cate o data Saorma cu de toate, 🙂

Si eu la randul meu va doresc succes , si pe viiitor daca imi este permis, documentati-va temeinic, altfel poate aparea acel efect de boomerang

O seara frumoasa,

Florin Mihai

Reply

Constructiva discutie! Tonul putin cam prea la do de sus.. Succes ambelor proiecte!

Reply

Desi interventia d-lui Florin Mihai nu a inclus si invitatia de a repeta experienta eu astept sa mergi din nou in acest local si sa-mi comunici ca prima impresie poate fi ajustata.

Reply

Prima interventie a mea , contine si aceasta invitatie adresata domnisoarei, dupa cum spuneam acolo pot fi gasit sapte zile din sapte, si credeti-ma nu exista satisfactie mai mare pt un manager de restaurant , atunci cand poti schimba parerea unui client din o impresie relativ negativa in una pozitiva, pentru ca in centrul universului prestari servicii se afla CLIENTUL, si datorita lui existi, si rezisti ca restaurant, bar,…….

Florin Mihai

Reply

interesanta discutie, dar un pic cam arogant manageru, doar teorie din carti, ar fi trebuit sa citeasca ca un manager adevarat vine primu si pleaca ultimul din restaurant, se ocupa si de clienti.
Am avut placerea sa iau masa de 2 ori in aceasta locatie, servicii excelente si deserturi delicioase(tarta cu lamaie- o recomand), insa nu am vazut vreun manager care sa imi dea „buna seara„, sau sa imi recomande ceva.

Reply

Faptul ca serviciile sunt excelente, si deserturile au fost delicioase, drept pentru care ati plecat multumit, imi aduce o satisfactie imensa ca manager, ca am cunostinte teoretice, va multumec din nou, ca nu am fost acolo sa va intampin, imi cer scuze, a nu se face confuzie intre pozitia de manager cu cea de host, faptul ca nu am venit sa fac recomandari, consider ca staff-ul meu este unul care isi face treaba foarte bine, si daca eu nu ii las pe ei sa faca aceste recomandarii, ar rezulta ca nu am incredere in ei, dar atunci cand sunt solicitat, sunt acolo, aveti cuvantul meu.

Va multumesc, inca odata si sper sa mai veniti pe la noi,

Florin Mihai

Reply

Domnule George, ca sa vedeti ca am o buna memorie, daca sunteti corect , atunci cand ati plecat( asta se intapla sambata seara, ati luat cina langa portocal), am fost langa bar si v-am urat o seara frumoasa duneavoasta si doamnei la iesirea din restaurant.

Asa ca detaliu,

Florin,

Reply

Domnule Florin Mihai, nu mai fiti atat de arogant in discutii, nu este frumos sa dai peste nas tuturor comentariilor, din pacate memoria va inseala, am stat la masa cu un domn.

Ca detaliu: nu va grabiti la scris, se fac greseli de ortografie!!!

George C.- medic chirurgie plastica

Reply

Domnule George C.(medic chirurgie plastica), vedeti dumneavoastra”aroganta” asta o sesizeaza numai acele persoane care cred ca le stiu pe toate, critica de restaurant este frumoasa dar foarte grea, ca si chirurgia plastica de aceea eu nu imi permit sa vorbesc despre chirurgie, din bun simt ,pt ca ii las pe cei avizati sa o faca.

Multumesc mult,
Florin Mihai(licentiat in managementul afacerilor si tursimului)

Reply

Din pacate dl Florin in ziua de azi exista licentiati ca dvs multi (care nu stiu sa scrie), eu am vrut sa va dau un sfat.Nu doar eu am sesisat aroganta daca ati citit bine , din trei comenturi doua au fost contra, restu discutiile dvs fara rost.

Reply

Eu nu am facut critica de restaurant, aici ati atins-o pe dna.care a scris articolul.
Eu am vb din prisma clientului, nu e primu restaurant in care am intrat, dar sunteti dintre putinii managerii care vb asa de sus, ocupati doar o pozitie si depindem unii de altii, restaurante si ” manageri”sunt pe toate drumurile, bunul simt s-a pierdut.

Succes!

Reply

Asa este, restaurante sunt pe toate drumurile,

Cele mai bune ganduri,

Florin Mihai

Reply

Tipule, doctorasul este frustrat, de obicei este pupat in dos de noi(PACIENTII) si nu poate digera obraznicia unora care nu se apleaca,

Sincer nu are rost sa iti perzi timpul, oricum nu a inteles nimic,

Mihnea(pacient)

Reply

ãhãhãhãhã. citind comentariile mai ca m-am amuzat aproape la fel de bine ca atunci cind l-am auzit pe crin antonescu vorbind (ma rog…) engleza. n-am fost in Bon, probabil n-o sa merg veci pentru ca nu-mi plac restaurantele, dar mi se pare putin deplasat ca un sef de restaurant sa comenteze atat de mult la un articol. era suficient sa bage un mic comentariu de genul: „ok, vezi ca in loc de 8 is 6 sau invers, multumim de aprecieri sau critici, vom face tot ce putem sa corijam impefectiunile, va mai asteptam pe la noi”. cu un astfel de comentariu ar fi cucerit auditoriul. ce se-ntimpla aici e ce se-ntimpla de fapt in toata presa care face eroarea sa le permita cititorilor sa comenteze prea mult. de la subiectul „ce mincam” se ajunge la ineptii de genul „ce bou esti tu sau ce vita-i ma-ta ca te-a facut pe tine un bou”. bine, intr-un limbaj educat si-ntre oameni educati-doctori si sefi de restaurant.

PS: logout, nu v-ati prins ca de fapt vi s-a adus lamiia sa dati jos de pe miini mirosul pizdocletian al pestelui? lamiia era virita-n prajitura ffs…

Reply

Am fost la Bon, vi -l recomand, daca ajungi o data nu poti sa-l uiti, insa sunt de acord cu ” evul.mediu”, managerul e praf, se pare ca preocuparea lui principala este sa urmareasca msj,alta treaba nu are. Ar trebui sa-l mute la la alt departament. Am fost de 3 ori si o sa ma duc in continuare, si de fiecare data m-a servit sefu de sala, si datorita lui ma intorc si cred ca multi clienti fac la fel, pt ca il cunosc din cele mai luxoase restaurante. Manageru ar trebui sa aibe grija sa nu- i piard, nu sa stea pe internet.

Reply

de tot rasu manageru asta, ar fi trebuit sa-i multumeasca doamnei ca a scris articolul si ca ia bagat in seama, in loc sa ii flituiasca pe toti care spun ceve contra, pentru ca daca nu se apuca sa faca pe inteligentu nu mai enerva pe nimeni.
Pacat de restaurant, sper sa-si dea cineva seama si sa schimbe manageru.
Trebuie sa stii sa-ti pastrezi clientul, nu sa vb asa

Reply

Sunt frustrat si arogant, poate dar dupa noua luni de munca neintrerupta voi nu ati fi?
Este munca mea incepand cu usa de la intrare, pana la ultima furculita si detaliu al meniului, si nu o sa permit nimanui sa isi bata joc cu riscul de a atrage numeroase antipatii

Deja subiectul am devenit eu nu restaurantul, asa ca imi cer sincere scuze clientilor adevarati, celor ce cer spanzurarea mea in piata publica, stiti unde sunt de gasit.

Cele bune,
Florin Mihai

Lasa un raspuns

Emailul tau nu va fi facut public. Campurile marcate sunt obligatorii *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.